Asistent în brokeraj este o soluție pentru completarea veniturilor, atât pentru companii cât și pentru persoane fizice, care în schimbul intermedierii vânzării polițelor pentru brokerul de asigurare/reasigurare primește un comision.
Aceasta se realizează în baza unui contract cu un broker de asigurare şi/sau de reasigurare, conform art. 2 din Legea nr. 32/2000, prin care se primeşte o împuternicire, ce conferă dreptul de a întreprinde anumite activităţi. Conform datelor din piață numărul asistenților de brokeraj se situa, la jumătatea anului trecut, la peste 16.000, din care circa 6.000 erau persoane juridice.
Pentru a putea începe o astfel de activitate, trebuie obținută o calificare prin parcurgerea unui curs online organizat, de exemplu, de către compania Ritter – Broker, urmată de promovarea unui examen de calificare organizat de Institutul de Studii Financiare. Costul suportat de cursant este de circa 400 lei.
Pe lângă certificatul de atestare profesională trebuiesc îndeplinite și alte condiții, precum deținerea unei diplome de bacalaureat; prezentarea unui cazier judiciar care sa ateste lipsa unor infracțiuni contra patrimoniului sau a celor prevăzute de legislația financiar-fiscală dar și o reputație bună.
Pregătirea nu se oprește aici, brokerii în asigurări oferind constant traininguri celor cu care colaborează.
„Este foarte important să oferim asistenÈ›ilor noÈ™tri în brokeraj tot suportul necesar. Imediat după promovarea examenului urmează o instruire, realizată de către echipa Ritter, care durează câteva zile È™i se È›ine la noi la sediu sau sub forma unui video training. Uneori participă È™i unii dintre partenerii noÈ™tri de la societățile de asigurăriâ€, explică Alexandra Brătescu, director de vânzări al Ritter – Broker.
Brokerul împuternicește și autorizează asistentul să identifice segmentul de persoane fizice și juridice asigurabile și să ofere, să negocieze și să încheie contracte de asigurare pentru aceștia, în schimbul obținerii unui comision stabilit.
Asistența în brokeraj poate fi o variantă conexă aproape tuturor tipurilor de afaceri, care presupune un flux mare clienți, precum:
Magazine și/sau Service-uri GSM;
Agenții de pariuri sau Loto;
Service-uri Auto/Moto, Stații ITP, Spălătorii auto – fiindcă intră în contact cu mulți posesori de vehicule, cărora le poate rezolva și problema asigurărilor de tip RCA sau CASCO;
Evaluatori bunuri imobile și mobile – Pot să ofere clienților posibilitatea achiziționării produselor de asigurare pentru bunurile respective.
Vânzări auto/moto noi sau second hand – Vehiculul nu poate părăsi magazinul fără asigurarea RCA valabilă;
Birouri de turism – pot oferi clienților asigurări medicale de călătorie, contra cost sau drept beneficiu la achiziționarea vacanței.
„Suntem convinÈ™i că prin cunoÈ™tinÈ›ele pe care le oferim, prin relaÈ›ia pe care am construit-o cu societățile de asigurări È™i reputaÈ›ia noastră contribuim la schimbarea sistemului de distribuÈ›ie de asigurări, într-unul transparent È™i echitabil pentru toÈ›i colaboratorii noÈ™triâ€, afirmă Cătălin Vasile, director general Ritter – Broker.
Articolul complet il gasesti aici https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/economie/asistent-in-brokerajul-de-asigurari-o-cale-facila-pentru-marirea-veniturilor--217471046.html